Altered book 2 – deel 4

het wordt echt een serie 😉

Nee hoor, ik zal jullie besparen om hier alle foto’s die ik van het boek maakte te moeten doorworstelen.

Aan het eind van dit deel geef ik de link naar het photobucketalbum waarop ze allemaal staan.

venetiaanse kleuren

Deze foto koos ik uit omdat het twee van de thema’s in het boek illustreert.

De linker is een klein tekeningetje van de huizen ‘in’het water en een roodharige dame met een maskertje op haar haar ( ala de misplaatste zonnebril). Kortom : Venetie, Venice.

Het thema Venetie komt terug in het gebruik van engelen omdat  in het gebruikte boek Venetie de stad der vallende engelen wordt genoemd.  Het thema van Venetie komt ook terug in een pagina met een afbeelding van een glas dat de meester glasblazer Archimede Seguso blies.

De rechterpagina vertelt waarom ik de lijst met hoofdstuk-benamingen leesbaar heb gelaten . Ik gebruikte een zelf gemaakt stempeltje van een boek om kleurtonen te introduceren die heel veel in dit boek voorkomen.

Ebkele pagina’s verder introduceer ik het hoofdthema van het boek: Steampunk.

De steampunkgrap is dat  ‘toendertijd’ de zeeen zeer onveilig werden door het oprukken van zeemonsters zoals reuze inktvissen en dat daarom de transatlantische tochten per luchtschip werden gemaakt ( Hoe dat moest met al die kolen om stoom te krijgen schijnt niemand interessant te vinden ;0 ). Maar als je piraten op zee hebt kan je ze ook in de lucht hebben, ze enteren zomaar je ballon of zeppelin. Pas dus goed op!.

Het steampunk thema komt  het meest frequent voor in het boek. En dat moest ook wel, gezien de titel.

Hoewel het niet echt een thema is, is het boek wel een mixed-media-project en daarom hebben sommige pagina’s niet zo zeer een onderwerp maar zijn ze ondergronden voor verschillende texturen:

textuur

zwart en zilver en geverfde en gestempelde kartonnen letters en cijfers

texturen

Omdat steampunk gebaseerd is op Victoriaanse science fiction heb ik wat victoriaanse elemaenten gebruikt en die vooral gebruikt om variatie in kleuren aan te brengen

Dan zijn er nog pagina’s die meer over kleur gaan dan over het verhaal.

kleur kleur kleur

De ‘resist’ op deze pagina is overigens aceton met een restantje zilveren nagellak.

De volgende pagina heeft niets met wat voor onderwerp in het boek te maken. Het zijn 2 tekeningen die ik in 1987 maakte en die maar lagen te liggen. Nu zitten ze in een Artsy boek, Veel nuttiger 😉

opschepperij

Venetie ligt aan zee. Van mijn vriendin Josey kreeg ik eens schelpjes van het strand in haar thuisland Tasmanië, en die kwamen dus in een z.g shakebox terecht.

Als je vanaf een andere pagina kijkt zie je de blauwe zee door het doosje heen. Op deze foto kijk je door het doosje heen terug naar een dame op het strand

shakebox

Behalve een shakebox zit er achterin het boek ook een ‘geheim’ vakje met een sleutel naar……… ????

the key to……

Nu nog 2 foto’s van de uitvouwpagina. Het is een pagina waar ik heel happy mee ben en waar ik ongeveer 3 dagen aan gewerkt heb.

Alle randen etc zijn handgetekend / handgetangled.

Rest me nog de link te geven naar het album altered books op Photobicket:

http://s495.beta.photobucket.com/user/cecile53/library/altered%20books?#/user/cecile53/library/altered%20books?&_suid=1360016961506029599901822328817

Ik ben heel benieuwd om te horen hoe jullie het boek vinden.

2 thoughts on “Altered book 2 – deel 4

Leave a Reply

