Kaarten Cards

Iedere supermarkt verkoopt tegenwoordig al wenskaarten. Veel mensen hebben kaarten maken als hobby, dus je kan je afvragen waarom ook ik kaarten maak.
De oorzaak is één klein stempeltje wat ik maakte uit een stufje.
Zo leuk om te doen dat je er meer maakt.
Die stempel je dan in een blanco boek wat je toch nog hebt liggen… dat boek heet dan opeens een Art Journal… als je tenminste artisiteke pretenties hebt.
Maar ja, dat is grof papier en naarmate je beter wordt in het snijden van stempels dan wil je ook wel eens zien hoe de stempel afdrukt op fijner papier. En als je daarna gaat zoeken kom je zoveel stempelmateriaal tegen: papiersoorten, inkten met allerlei verschillende mogelijkheden en onmogelijkheden, inkten om je eigen inktkussens mee te maken, materialen om de inkt op allerlei manieren op diverse soorten papieren aan te brengen, pipetten, minimisters, alcoholblenders en noem maar op.
Omdat je niet al die technieken kan gebruiken in altered books of art journals of… ga je kaarten maken ( en prenten, maar dat is een ander verhaal.). En hopelijk verkopen. Want je investeert toch aardig wat in goed gereedschap en papier. ( Ik ben nu op jacht naar een steeds weer uitverkochte die-cut-machine, de Sizzix Vagabond, zie hier http://youtu.be/dmk9hXhuvY0.).

Maar goed, ik probeer wel andere kaarten te maken dan de meeste zelfgemaakte kaarten die ik zie. Ik hou niet zo van kantjes en bandjes en strikjes en kwikjes en lieve plaatjes.

Maar natuurlijk maak ik wel kaarten om iemand met de geboorte van een baby te feliciteren, tenslotte zijn dat de kaarten waar het meest vraag naar is.

Hieronder zien jullie een deel van door mij gemaakte kaarten in een kaartenrek. Om sommigen zit folie, dus die glimmem iets te veel. sorry.

een deel van de verzameling

Jullie zien het, veel verschillende soorten kaarten qua materialen en technieken.

Er zijn er met venstertjes, waterval-kaartjes, opplakkaarten, sjabloonkaarten, stempelkaarten, inktkaarten. En er zitten wat pop-up kaarten bij ( Leuk om te maken, maar erg tijdsintensief.)

Hieronder nog wat foto’s met extra details.

kleurig of juist zwartwit

kleurig of juist zwartwit

de kaart waar je slechts een randje van ziet is een gefeliciteerd met je dochter-kaart, door het rood niet zo erg zoetig.

pop-upkaart

Dit is een kaart waarmee ik half happy en half niet happy ben. Ik vind de 3 delen waaruit de kaart bestaat alle 3 mooi van kleur en techniek. Maar de vorm van de kaart zint me niet helemaal. Hopelijk denkt  iemand anders daar anders over en koopt hem 😉

goede reis kaart, watervalkaart en gefeliciteerd met dochter kaart

De watervalkaart in het midden werkt doordat je trekt aan het flapje met het lintje, de fotoflapjes openen zich en de op de flap geschreven wens ( in dit geval: een fijne vakantie toegewenst ) wordt zichtbaar. Op de tweede rij zijn wat zwarte ArtCards zichtbaar.

zelfgemaakte stempel

ook een valentijnskaart

artcards

 

appelboom

 

Alle kaarten zijn te koop. Inclusief verpakkings en verzendkosten ( en een extra envelop voor kaarten met niet-standaardmaten) voor € 5,50

Hoe vinden jullie ze?

 

Leave a Reply

