Bomen

Volgens de familie-overleveringen heb ik altijd al wat met bomen gehad. Als baby en peuter schijn ik altijd vanuit kinder- of wandelwagen ‘oh oh oh’te hebben geroepen als mijn moeder met me door de ( Haarlemse) Hout wandelde op weg naar opa en oma of terug. Ik schijn geprobeerd te hebben de takken te pakken. Op menig kleuterfoto zie je me lopen met takken. Het was vast voorbestemd dat ik bosbouw ging studeren.
Wie nu mijn blog AanDeKetting volgt weet dat het ook daar vaak gaat over de schoonheid van bomen.
Ik denk dat ik zo’b 300 bomenfoto’s op de harde schijf heb staan.
Hier bij het huis heb ik geen ruimte voor ‘echte’ bomen en moet ik me behelpen met een tamarisk, een krentenboompje en een tiental jaren oude es in pot, die dus eigenlijk een essen-bonsai is op het feit na dat ik niets doe om de blaadjes klein te maken..
Waarom ik nu over mijn verleden en bomen begin te zeveren?
Omdat er een ‘shadowbox’ leeg kwam en ik daar een bos ( van karton) in wilde maken. Het viel tegen om te doen, erg veel snijwerk, maar ik ben happy met het resultaat.

een oude 3-D-lijst, een achtergrond en een eerste rij bomen

De oude lijst kreeg een ietwat bruinig kleurtje, maar de acryl hoeld slecht op het papier. Op de foto zie je boven de lijst de achtergrond ( vooral zwart, blauw, bruin liggen met daarop de eerste laag bomen.

Ik sneed alles uit ribbelkarton.

een tweede laag bomen ervoor

Ik koos ervoor om de zijkanten van het karton niet te verven. Het geft meer diepte en het toont waarvan het werkstuk gemaakt is.

Maar zo van onderen gezien zie je dan wel veel ‘wit’.

“Gewoon”  bekeken is het niet storend, vind ik.

kartonnage kunst

kartonnage kunst

Voor de foto hierboven heb ik lijst en glas er even afgehaald.

Hieronder het stuk compleet.

Hoe vinden jullie het?

te koop € 20,00 excl verzendkosten

Leave a Reply

