Prentkunst

Zaterdag, met een kopje koffie achter de comp en tijd om te bloggen. Zalig!
Met een beetje goede wil ga ik zo direct ook nog even een blog schrijven voor AanDeKetting om een mooie bomenfoto te plaatsen.
Momenteel schijnt de zon, maar het sneeuwt tegelijkertijd. Het lijkt of er allemaal diamantjes door de lucht dwarrelen. Maar aan de sneeuw wil ik het vogellandhuis niet blootstellen. Eeen foto daarvan houden jullie dus te goed.

Ik heb wel meerdere foto’s voor jullie vandaag.
Om te beginnen een foto van een prent die ik gisteren maakte.

IMG_2747

Vanmorgen heb ik die van passpartout en lijst voorzien en daardoor vind ik hem nog mooier.

Hoe vinden jullie hem ?  Ik zit nog in dubio over de prijs die ik ervoor zal vragen. Wat raden jullie me aan?

Verder maakte ik nog sieraden ( een roodkoperen armband die ik zelf bijna elke dag draag en dus maar niet verkoop en hangers die ik nog niet heb gefotografeerd) en kaarten.

Jullie krijgen hier wat foto’s van mijn kaarten te zien, een deel kennen jullie al, want de verkoop is nog niet gestart.

twee rekjes vol

Voor de gele kaarten vraag ik ff speciaal de aandacht: ze zijn diep-ge-embossed, de onderste is licht bewerkt met bruine inkt om een houtstructuur weer te geven.

Het is elke keer weer een feest om kaarten te embossen in mijn vagabond-machine. Ik heb gezien dat je ok stugge stof ( zoals jeans) kunt embossen. Dat is vast een van de komende projecten.

verjaardagskaart man

Ik maakte een serie verjaarskaarten voor mannen. Een beetje stoer. Ik vind het altijd wat maf om aan een man een verjaarskaart met bloemen te sturen. En van die stillevens met drank en sigaren kunnen tegenwoordig natuurlijk ook niet meer. Nu snap ik best dat de meeste mannen liever een kaart krijgen met daarop een wulpse schone, maar ja, dat kan je als ge-emancipeerde vrouw natuurlijk niet maken. 😉

van harte beterschap

De vlinders op deze kaart zitten een laag dieper dan de voorkant van de kaart. Ze maken namelijk deel uit van de bodem van de zg ‘shakebox’ die gevuld is met blauwe kraaltjes.

Als je je te pletter verveelt in je ( ziekenhuis) bed dan kan je  schudden met de shakebox en kijken welke patronen de kraaltjes kunnen vormen. Leuk toch? Je zou bijna ziek willen worden om zo’n leuke kaart te krijgen 😉

condoleance kaart

Dit is één van de condoleancekaarten die ik maakte. Mooi  creme papier met een diepe embossing ( gemaakt in mijn vagabond). Op deze foto is de embossing een pol lisdodde’s,maar ik heb ze ook met een groepje sparen en met een dode boom. Weer eens wat anders dan al die witte lelie-kaarten.

Verder maakte ik nog verjaardagskaarten, kaarten om met geboortes te feliciteren en wat ludieke kaarten om als opkikkertje te sturen.

En dat doet me er aan denken dat ik nog wat verjaarskaarten voor familieleden en vrienden moet maken. En boodschappen moet doen voor pasen. En eieren moet koken.

Dus, lieve mensen, tot ziens!

Ik wens jullie allen fijne paasdagen. 🙂 🙂 : ) 🙂

2 thoughts on “Prentkunst

  1. Hoi Erika,
    dank voor je reactie en complimenten.
    Ik vind het fijn dat je er leuke dingen tussen vindt zitten 🙂

    Like

Leave a Reply

