Huisjes

Gistermiddag laat was de zon mooi aan het schijnen op de bank in de voortuin.
Daar een foto gemaakt van mijn meest recente werkstuk.

huisjes

huisjes

Een oude canvas ( met een bosmeertje erop)  helemaal sonker gemaakt met zwarte en violette Stazon inkt.

De huisjes maakte ik door vellen vrij stevig tekenpapier met inkt in allerlei kleuren te verven.

Daarna gebruikte ik  een van door Tim Holtz voor Sizzix ontworpen die-cut om de huisjes uit te snijden ( Leve de Sizzix Vagabond).

Vervolgens gebruikte ik  een embossingfolder om de huisjes van een stenenpatroon te voorzien.

Alle randjes donkerder gemaakt met Distress-inkt

Op geel papier geplakt en al het gele papier wat er niet moest zitten weggeknipt ( rotwerk).

Vervolgens kleurde ik details in met witte en zwarte gelpennen en versierde er bv de daklijsten mee.

Huisjes op het canvasbord geplakt  en met de wite gelpen heeeeel veeeeel sterretjes in de donkere lucht getekend plus een stukje maan.

Uit een restje groenig geverfd papier een randje gras geknipt voor een deel van de voorgrond.

Ik vind het wel een sprookjesachtig tafereeltje geworden.

o ja, de schaduwblaadjes rechts op het schilderij zijn niet geverfd maar schaduwen van mijn krentenboompje.

Verlangen jullie ook wel eens naar een soort pippy-langkous-woning?

2 thoughts on “Huisjes

Leave a Reply

