Bevrijdingsdag

Creatief bezig zijn is voor mij heel bevrijdend.
Ik kom er dichter bij mezelf door.
Diegenen die mij goed kennen weten dat de afgelopen 2 jaren erg moeilijk voor me zijn geweest.
Terugkijkend zie ik dat ik zo rond 1999-2000 mezelf ben kwijtgeraakt en alleen voor anderen heb geleefd.
Stom misschien, vooral als achteraf blijkt dat je al die energie in een verkeerde persoon hebt geinvesteerd en stank voor dank hebt gekregen. Maar ja,ik heb nogal een groot plichtsgevoel.
Nu zorg ik sinds 3 jaar voor mijn demente moeder. Dat is niet licht, maar WEL dankbaar werk. Maar juist omdat mijn leven grotendeels nog steeds in het teken staat van leven voor een ander zijn mijn creatieve momenten mij goud waard. Als ik bezig ben bestaat de wereld buiten mij niet meer en ben ik totaal gelukkig.

Ik hoop dat dit geluk  van mijn werk afstraalt en jullie ook blij maakt.

Mijn laatst afgemaakte werk heet ‘bloemenwei’ .

bloemenwei

bloemenwei

Misschien is het niet goed zichtbaar op de foto’s, maar het werk is nogal 3-D.

Ik heb zelf met inkt geverfd papier gebruikt voor 2 van de bloemen.  Ook de ‘verf’ op dit schilderij is in feite inkt.

Ik ga niet vertellen hoe ik de bloemstelen 3-D heb gemaakt…. geheim van de smid 😉

Hieronder nog wat detailfoto’s.

bloemenwei

Hopelijk vinden jullie het mooi.

6 thoughts on “Bevrijdingsdag

  1. Als ik er lang naar kijk moet ik aan een film denken, ik heb dat de eerste keer er niet bij gezet omdat ik niet op de naam van de film kan komen.
    Dat is nog steeds zo, dus dan maar via beschrijving.
    Ik heb ooit een film gezien samen met mijn zoon toen hij daar nog de leeftijd voor had 😉 het was een hele leuke film, mensen krompen tot ze zo groot waren als insecten en beleefden de natuur toen op een hele indrukwekkende manier.
    Dit schilderij heeft de zelfde intensiteit.

    Like

  2. uh nee, ik kon er geen lijst voor vinden. hij ligt bovenop de stapel met wel ingelijste prenten.
    Jammer dat ik er geen lijst om heb want ik denk dat dat hem beter zal doen uitkomen.

    Like

Leave a Reply

