Open Atelier Dagen (2)

Ze zitten er weer op, de open atelier dagen zaterdag en zondag !

Allereerst iedereen die heeft meegeleefd erg bedankt voor de blijken van belangstelling!
Dat deed me goed!
Martijn erg bedankt voor het hijsen en strijken van de vlag de afgelopen 2 dagen.

Voor iedereen die weet dat mijn geliefde kat Benno zaterdagochtend om 9 uur voor het laatst was gezien: Benno kwam vanmorgen om even over 8 schreeuwend binnen stormen, heeft zo’n vijf minuten met oma en mij geknuffeld en toen heel veel gegeten en gedronken. Hij zal dus wel opgesloten gezeten hebben in een schuur of werkkeet. Hij is er dus weer en dat scheelt me een boel gezoek in de late avond- of vroege ochtenduren.

Zo en nu een soort mini=evaluatie van de open dagen.
Dinsdagavond is de officiele evaluatie door museum Joure en daar zal ik dus horen hoe het de andere is vergaan.
Nu weet ik het alleen van Monique en mezelf.
Monique heeft zo’n 10 + 40 gasten gehad die het moeilijk konden vinden ( doordat de route kaart gek in elkaar zat), maar die wel speciaal kwamen omdat ze nieuwsgierig waren naar het werk van Monique en geintrigeerd waren door het mozaïek portret dat ze maakte van haar vader.

Hier kwamen minder mensen, maar omdat ik op nul gerekend had viel het erg mee.
Ik heb er niet aan gedacht om foto’s van mijn uitstalling te maken, maar er is een fotografe van het museum geweest die het erover had dat de foto’s op de site van het museum zouden komen. Als dat gebeurt laat ik het weten.

Er werden wat kleine dingetjes gekocht, 1 ketting, hangertjes en best een flink aantal wenskaarten.
Vooral de modernere kaarten met diepte-embossing liepen goed, mensen waarderen de uitstraling daarvan. “Eindelijk eens wat anders dan al die bloemetjes en kantjes”.

Ik had een gastenboek klaargelegd. Sommige mensen schreven meer op dan hun naam en woonplaars.
Nu snap ik best dat niemand er in schrijft ‘wat een prutswerk’, maar ik voel me wel gevleid door de positieve commentaren.

Eén mevrouw die later bleek voor haar werk alle galeries af te lopen ( dat is haar niet gelukt, want bij Monique is ze niet geweest) die schreef: “een bijzonder creatieve mevrouw met een grote fantasie”.

Een andere mevrouw, die in een commissie ziet die de kunstwerken voor de gangen van het Antonius-ziekenhuis in Sneek uitzoekt, kwam kijken wat in hemelsnaam Altered books waren ( niet echt geschikt voor een tentoonstelling in een open ruimte) vond ook mijn poppenhuis erg leuk. In de zomer kan de commissie niet alleen over de wanden van de gangen beschikken maar ook over de vitrine van de creatieve therapie. Het leek haar erg leuk om daar het poppenhuis in tentoon te stellen. Maar het poppenhuis in 1.10m hoog en waarschijnlijk is de vitrine lager. Daar hoor ik nog over.

Weer een andere mevrouw, van het museum in Joure waardeerde mijn goede kleurgevoel en vond het heel inspirerend dat ik met eenvoudige middelen zo creatief bezig was.

En ik maar denken dat ik met mijn veelheid aan verschillende soorten inkt, embossingmallen en de Vagabond ge-avanceerd bezig ben 😉 .

De eerste dag kwamen er 11 mensen en de tweede dag 13, waaronder 2 dames van mijn donderdag-handwerkclub. Fijn !

Het enige nadeel van de open dagen is dat je niet zelf bij de anderen kunt kijken.

Ik hoorde dat er heel veel prachtige schilderijen te zien waren in de Oorsprong waar de schilderschool exposeerde en dat de dame die met glassfusing bezig is enorm mooie dingen maakte. Ook had iemand het over de wenskaarten gemaakt door een mevrouw in Joure die verf tussen 2 glasplaten rond smeert en daar dan papier door heen haalt.

Hopelijk komen er dus inderdaad foto’s op de site van het museum.

Tot zover voor vandaag. Allemaal een fijne creatieve dag toegewenst!

One thought on “Open Atelier Dagen (2)

  1. Heel fijn dat Benno terug is, dat is wel schrikken als zo een diertje niet komt opdagen.
    Ik denk toch dat je de positieve berichtjes in je gastenboek gerust als positief kunt ervaren, mensen zijn heel creatief 😉 om niets te schrijven als ze het niets vinden.

    Mensen kopen ook niet meer iets als ze het niet leuk vinden, dus wellicht was je niet de locatie waar de meeste mensen zijn geweest.
    Maar had je wel de mensen over de vloer die je werk enorm waarderen.
    Zou me niets verbazen, je maakt hele leuke dingen.

    Ik houd het in de gaten als er foto,s komen ga ik zeker kijken leuk 🙂
    bedankt voor je sfeer verslag, vond het leuk om te lezen
    Groetjes Erika.

    Like

Leave a Reply

