alweer een boek

Het veranderen van boeken blijft me fascineren. Het is erg arbeidsintensief, maar zo leuk om te doen.
Na afronding van ‘Het project Bluebook’ ben ik gelijk aan een tweede steampunk-boek begonnen en heb dat afgerond. Het was een boek wat me veel hoofdbrekens kostte want het papier was van een verschrikkelijk slechte kwaliteit. Maar desondanks is het wel het eerste boek waar ik trots genoeg op ben om het te koop te willen aanbieden. Dat komt tzt als ik er foto’s van heb genomen.

Gelijk daarop ben ik aan weer een boekl begonnen, dit maal over het heelal.
Dezelfde uitgever , wel een 14 jaar jonger boek ( uit 1948), maar even waardeloos papier.

Ik ben weken bezig geweest om groepjes bladen aan elkaar te lijmen en ze van gesso te voorzien.
Ging langzaam, want ik kon mijn heatgun niet gebruiken omdat dan het paier bellen ging blazen.

Nu ben ik bezig al die pakketjes papier van een stevige rand te voorzien.
Daarvoor heb ik eerst papier beschilderd en dat wil ik jullie deze keer laten zien.

handpainted paper

handpainted paper

 

Zo ziet een pagina er nu uit voor het heelal er een plaatsje in krijgt 😉

nog blanco

2 thoughts on “alweer een boek

  1. Pingback: Steampunk II | Atelier Cécile

  2. Pingback: Papier…. | Atelier Cécile

Leave a Reply

