Papier….

Herinneren jullie je nog dat ik papier maakte om bundels bladeren in een boek samen te voegen?
( Zie https://eennieuwestart.wordpress.com/2013/08/11/alweer-een-boek/ )

handpainted paper

handpainted paper

 

Dat boek is qua inhoud zo goed als klaar. Het is een boek geworden over ons zonnestelsel en over interstellaire gas- en stofwolken.

Voor de kaft ben ik nog papier aan het bewerken en ik dacht dat jullie het misschien leuk zouden vinden om daar wat van te zien.

fase 1 papier paper

Dit was de eerste fase.

Ik bewerkte het papier  eerst met (geel) water-resist krijt en daarna bracht ik diverse kleuren inkt aan.

papier fase 2

In de tweede fase tekende ik met diverse kleuren glittergel meer sterren, nevels en sterrenstelsels. Jammer genoeg is het glittereffect op de foto niet goed te zien.

De derde fase was het papier bestrijken met een glitterhoudende gel. Die moet nog tien dagen uitharden, dus daarvan kan ik nog geen foto laten zien.

 

 

 

One thought on “Papier….

  1. Pingback: Ons zonnestelsel en… | Atelier Cécile

Leave a Reply

