Bijpraten

Het heeft veel te lang geduurd eer deze blog geschreven werd. Sorry beste bloggers.
De laatste tijd ben ik vooral bezig geweest met het van foamboard maken van rekjes voor stempeldozen en paperpads.
Ik had gelezen over foamboard, maar had geen idee of het echt zo sterk was als beschreven in allerlei amerikaanse knutselrecepten.

Een poosje terug kocht ik via een duitse firma een bouwpakket voor een soort configuration-box. Stukken goedkoper dan die van Ranger ( Tim Holtz), dus dat wilde ik wel eens proberen.

Het foamboard werkte fantastisch ! Vandaar mijn aanschaf van 20 stukken A4 formaat en het vervolgens maken van opbergspullen.

De configurationbox liet wat op zich wachten, want raar genoeg bestonden de 4 buitenwanden niet ook uit foamboard, maar uit dik bruin vilt. Heel stom vond ik dat, ik vond de doos daardoor totaal onbruikbaar.
Gelukkig wist creatieve vriendin Monique een oplossing: het vilt drenken in Powertex.
Na een week was het vilt hard en eergisteren zette ik het doosje helemaal in elkaar.
Gisteren kreeg mijn schelpenverzamelingetje er een plaatsje in.

configurationbox seashells

Zien jullie dat sommige schelpen blauwe, lichtblauwe en rode lijntjes hebben? Prachtig he?

Deze schelpen zijn me toegestuurd door mijn vriendin  Josey die in Tasmanië woont.

 

 

Van een houten juwelendoosje ( er zat een gouden orchideebroche in)  maakte ik een kijkkastje in boekvorm. De maten zijn ongeveer 10 bij 10 bij 4 cm.

Hier de voorkant.Het thema is liefde voor de natuur.

mini bookbox front

mini bookbox front

 

En hier foto’s van achterkant, zijkant en binnenkanten.

mini bookbox back

 

side

 

inside 1

 

inside 2

 

Ook maakte ik nog enkele prenten op overgebleven stukken laminaat.

steampunk

 

blues

 

lady in green

 

 

Alle getoonde voorwerpen zijn te koop tegen elk aannemelijk bod.

Dank jullie voor het bezoek en het bekijken.

En zoals altijd zijn reacties zeer welkom.

 

4 thoughts on “Bijpraten

  1. Nee hoor Cecile, nog nooit doosjes gemaakt maar ik ben gek op romantische spulletjes en je brengt me wel op het idee… Eerst eens snuisteren op een rommelmarkt; met wat geluk vindt ik daar zo’n kistje en dan ga ik ‘t ook proberen! Groetjes, Kathleen

    Like

Leave a Reply

