De geheimen van symbolen ontsluierd

Afgelopen maanden ben ik ook weer met een boek bezig geweest.
Het gaat over geheimen en hoe geheimen via symbolen werden vastgelegd.
Het gaat over waarom symbolen een gevaarlijke manier van vastleggen van geheimen is.
Ik laat geheime symbolen zien en de manier waarop het spijkerschrift in de loop der eeuwen veranderde van hieroglyphen ( kleine tekeningetjes) in abstracte symbolen.

verborgen tekst

Het is een boek geworden met geheime hoekjes ( waarin tekst verborgen zit) , uitvouwbladzijden, uithollingen, gaatjes, etc.

verleiding

Ik heb voor dit boek een mooie sleutelstempel gemaakt en de Vagabond gebruikt om heel veel sleutels uit papier en karton te stansen,

codes en hun sleutels

Zelf vind ik de pagina met verlichte kerkraampjes het mooist geworden, maar de foto daarvan is niet zo best. Zoals gewoonlijk fotografeerde ik weer alleen de helft.

er zijn altijd vensters….

Van de buitenkant vind ik, geloof ik, de geborduurde rug het geheimzinnigst.

embroidered spine

embroidered spine

Met het maken van de raampjes in kaft en voorblad ben ik het langst bezig geweest.

window after window….

De raampjes symboliseren dat er altijd wel vensters zijn waardoor een glimp van de waarheid is op te vangen.
Het leuke is dat iedereen die het boek tot nu toe in handen nam door de ruitjes naar binnen ging kijken. Niemand kwam op het idee dat je door de vensters ook naar buiten kan kijken.

backcover

Totaal maakte ik 24 foto’s van dit boek. De overigen staan op mijn photobucket:

En nu de goede url:  http://s495.photobucket.com/user/cecile53/library/altered%20books?sort=3&page=1

2 thoughts on “De geheimen van symbolen ontsluierd

    • hoi Ludwig,
      misschien kan je eens naar Friesland komen? Ik laat je graag mijn boeken zien. Uh ik heb ook een logeerbed voor het geval dat…
      Maar je kan dit boek natuurlijk ook van me kopen voor de weggeefprijs van 80 euro 🙂

      Like

Leave a Reply

