Kerstmis en bonbons

Voor haar verjaardag kreeg mijn moeder, die bekend staat als zoetekauw, maar liefst 7 dozen bonbons.
Een van die doosjes trok al gelijk mijn aandacht, leeg zou die vast een leuke shadowbox worden.
Verleden jaar kreeg ik van Bert een doosje met mini glazen kerstboomballen, bedoeld om aan de steel van een wijnglas gehangen te worden.
Bingo, een kerst-schaduwdoos was geboren. De sneeuw is heel glitterig, maar dat komt op de foto niet goed uit, net zo min als het feit dat het tafereeltje uit meerdere lagen is opgebouwd.

Christmas shadowbox

Een poos terug kocht ik, online, een passpartout-lijst van mdf.

De diepte van de passepartout was maar 3 mm, zo bleek, en dat was te weinig voor wat ik er van wilde maken.

Ik heb foambord 0,5 cm onder het  passepartout geplakt ( na het uitsnijden van heel veel reepjes van 1,2 cm breed ), relief aangebracht op alle randjes en toen alles overplakt met zelfklevende alufolie. Vervolgens met allerlei gereedschap mijn best gedaan om de verschillende reliëfs zichtbaar te maken door de folie heen. Vervolgens met alcoholinkten en acrylverven het passepartout bewerkt.

Daarna vakjes vullen met achtergrondpapier, verf en van alles en nog wat. Zelfs dingen vastgespijkerd ( ging niet  makkelijk in het mdf) en toen de passepartout vastgemaakt aan de achtergrond, meer dingen in de vakjes geplakt, en op de lijst, waaronder zelf geverfd kant en diecuts.

shadowbox1

shadowbox 2

Twee foto’s, waarvan 1 waarbij de box staat voor wat panelen die ik ook afgelopen week heb geschilderd.

Hoe vinden jullie hem?

2 thoughts on “Kerstmis en bonbons

Leave a Reply

