Tutorial Neocolor II

Op Pinterest zag ik mixed-media-werkstukken waarin de nieuwe Neocolors II van Caran D’ache werden gebruikt. Pastels die met water in waterverf kunnen worden omgezet. Een erg goede kleurintensiteit, zo leek me en ik had er het juiste werkstuk voor liggen, dus bestelde ik een doosje bij De Kwast.

Caran D ‘ache Neocolor II

Op dit schilderij heb ik de gladde acrylondergrond in het vogellijf in de gesso gezet in de hoop dat de waterverf er op zou houden.

( bijna) het hele canvas

the gessoed bird. beak, eye and outlines with dakura glaze

En dat ging prima.

some yellow

Daarna begon ik met de pastels te werken. Soms zette ik eerst meerdere kleuren op en gebruikkte dan enkele druppels water om ze vloeibaar te maken en te mengen, soms zette ik maar 1 kleur op en bevochtigde die eerst.

some orange and red

some water to the applied colors, letting it dry a bit and then some blue to the tail.

to the wing I added blue while the yellow was still wet to get some green in it.

blue for the head

I added some light green but forgot to make a picture.  Ik voegde  wat lichtgroen toe, maar vergat dat te fotograferen.

mixing with a bit of water

I love those colors!

adding some white to the top of the head and wing and some purple around the eye

finished  after re-outling the bird again.

finished after re-outlining the bird again.

 

Ik hoop dat jullie door deze tutorial een idee krijgen van het werken met de Neocolors II pastels.

Thnx for visiting 😉

 

 

Leave a Reply

