Tiende Altered book, Kleurrijk

een pagina uit het tiende altered boek Kleurrijk

een pagina uit het tiende altered boek Kleurrijk

Op 30 december heb ik mijn 10de altered book afgerond. Het heet Kleurrijk.
(Op 31 december ben ik gelijk aan het 11de boek begonnen, dit keer in opdracht, dus dat laat ik hier (nog) niet zien).

Het tiende boek is heel anders dan die over bv ons zonnestelsel.
Ik heb geen plaatjes of foto’s ingeplakt.

Ik heb de bladzijden van het boek in verschillende vormen gevouwen en die bladzijden bewerkt met inkten, verven, metaalpoeders, alcoholmarkers, glittergelpennen, glazes, ponsen, stempels, voile, en nietjes.
Mixed media zou je dus kunnen zeggen. 😉
Daarop heb ik weer zelfgeverfde kant en geverfde veren geplakt.

Het boek heeft veel meer pagina’s dan dat ik via foto’s laat zien, ik heb ca 20 foto’s genomen en ik denk dat er zo’n 50 60 paginas in zitten.

In dit boek draait alles om kleur.
Elke bladzijde heeft één of meer kleuren.
Maar omdat de bladzijden verschillende vormen hebben heb je steeds andere achtergronden waartegen je de pagina’s ziet.
En daardoor zie je ook dezelfde gebruikte kleur weer op een andere manier ( in relatie tot de andere achtergrond).
We zijn gewend een boek van voor tot achter te lezen, maar dit boek is het waard om ook van achter naar voren te bekijken, omdat dat – voor het oog- de achtergrond weer laat veranderen.

In het boek heb ik veel metallics gebruikt en ook veel doorzichtige vernis met glinsterpoeder.
Daardoor ziet het boek er ook anders uit als je het bij daglicht of kunstlicht bekijkt. Zelf vind ik het boek het mooist bij halogeenlicht of bij kaarslicht.
Ook verandert het beeld als je het boek in je handen van hoek laat veranderen.

Het unieke van het boek is dus niet in foto’s over te brengen, maar toch wil ik proberen door foto’s hier iets van de sfeer weer te geven.
Als je het boek echt wil zien kan je een afspraak maken voor een bezoekje.
Of het boek kopen natuurlijk.
Het kost 80 euro plus verzendkosten.

voorkant

Het kaft is gemaakt van dun zwart karton.

Met doorzichtige glaze heb ik de titel er op geschreven.

Daarna is het papier bewerkt met diverse kleuren Perfect Pearls ( Ranger).

Daaroverheen een dun laagje vernis met  hele kleine glittertjes.

grapje

Moet er een verhaal zitten in een altered book?

Ik vind van niet. Maar voor mensen die het nodig hebben heb ik een verhaallijn aangebracht. En zelfs nog een secundaire verhaallijn. Beiden kom je op volgende foto’s nog wel tegen.

als je het boek opent……

Nog zo/n 20 foto’s meer kunnen jullie vinden op :   http://s495.photobucket.com/user/cecile53/library/altered%20books?sort=3&page=1

 

En hoe vinden jullie het?

7 thoughts on “Tiende Altered book, Kleurrijk

  1. Pingback: Een lang project (2) | Atelier Cécile

  2. Pingback: Verwondering en bewondering | Atelier Cécile

Leave a Reply

