Handwerkboek

Nu ik mijn woede ( en wanhoop) wat heb afgereageerd in mijn andere blog  over tot iets fijners.

Ik heb weer een altered book gemaakt.

Van het boek wat ik al had voorbewerkt door bundels bladzijden te beplakken met tijdschriftpagina’s ( uit de Happinez) heb ik een speciaal boek voor iemand gemaakt.

Eens per week komt Miep 2 uurtjes op mijn moeder passen. Die 2 uurtjes breng ik door bij de handwerkclub van het Rode Kruis. (Jammer genoeg is dit het laatste jaar, het Rode Kruis heeft geen geld meer voor dergelijke ‘wellfare’ activiteiten. Onze 30-vrouw grote handwerkclub betreurt dat zeer.)

Het is een leuke club met dames tussen de 70 en 95 ( ik ben met mijn 60 jaar dus veruit het piepkuiken) en ik mag ze allemaal graag. Eén dame viel me vanaf het begin al op, ze is erg stil, plaatst zich nooit op de voorgrond en helpt iedereen door probleemzones ( vooral op borduurgebied) heen. Ze is heel erg attent naar iedereen, ook naar mij. Toen ze hoorde dat ik met Spaghettigaren bezig was, kwam ze gelijk wat restjes brengen.
Haar gezondheid is al jaren slecht, ze heeft uitgezaaide kanker.
Nu heeft ze te horen gekregen dat ze echt niet langer meer heeft dan dit jaar.

Voor haar heb ik een boek gemaakt wat haar hopelijk rust en energie mag geven, net wat ze nodig heeft.  Een kijkboek met veel plaatjes van allerlei soorten handwerken, maar ook anderszins mooie of inspirerende foto’s.  Het heeft ook wat persoonlijke dingen, maar dar toon ik de foto’s niet van of ik toon gecensureerde foto’s.
Ik hoop dat ik door middel van dit boek aan jullie haar innerlijke schoonheid kan laten zien.

IMG_3466

 

IMG_3469 IMG_3472 IMG_3473 IMG_3474 IMG_3475 gewijzigd IMG_3476 IMG_3477 IMG_3478 IMG_3479 IMG_3480 IMG_3481 IMG_3482 IMG_3483 IMG_3484 IMG_3485 IMG_3486 IMG_3487

Hebben jullie ook mensen in jullie leven voor wie je iets speciaals wilt maken?

9 thoughts on “Handwerkboek

  1. Cécile, je bent een dame met een groot hart. Het boek is prachtig en ziet er liefdevol en inspirerend uit. Ik herkende de foto’s van ‘Verhalen in vilt’, ik heb namelijk verleden maand ook deze Happinez gekocht. Er staan heel veel mooie afbeeldingen in hé, je kan er echt blijven naar kijken.
    ps. ik ontvang niet meer jouw wekelijks overzicht via mail, mss loopt er iets fout?
    vriendelijke groetjes, Kathleen

    Like

    • hoi Kathleen,
      ja toen ik die Happinez zag wist ik gelijk dat ik die voor dit boek ging gebruiken,
      het thema kwam zo mooi te pas en er stonden zoveel mooie foto’s in.

      WordPress stuurt alleen een wekelijks overzicht als ik in die week een of meer blogs heb gepost.
      Als ik niets heb geschreven sturen ze geen email. Dus ik denk dat alles nog wel goed werkt
      Of kreeg je over bovenstaande blog ook geen email?
      groetjes
      Cécile

      Like

  2. Ha Cécile, de blog over het nieuwe handwerkboek is ondertussen in m’n mailbox gearriveerd; dus idd. alles werkt nog goed!!
    groetjes,
    Kathleen

    Like

  3. Het handwerkboek is erg ontroerend; het lijkt alsof je die mevrouw een raam schenkt waar doorheen ze kan kijken naar al het moois dat er op de wereld te zien is en alsof je het haar wil meegeven naar de overzijde. Dit cadeau zal ze zeker ontelbare keren tegen haar hart aandrukken.
    groetjes, Kathleen

    Like

    • klopt helemaal Kathleen, dat is de intentie waarmee ik het boek maakte. Ik hoop dat ze er inderdaad steun en troost in mag vinden tijdens de moeilijkste laatste loodjes,
      groetjes,
      Cécile

      Like

Leave a Reply

