Het is rood en…..

 

Houd je van de kleurcombinatie rood, zwart en wit?
Houd je van verrassingen?
Zou je het leuk vinden om een handgemaakt boekje te hebben met veel ruimte voor het bewaren van foto’s, tekeningen, kaartjes, zakdoekjes en andere platte dingetjes?

Als je 3 keer ‘ja’ hebt gezegd is dit misschien wat voor jou:

voorkant

voorkant

 

De  voorkaft bestaat uit  2 verschillende stukken rood fluweelpapier , verbonden door een reepje namaak-kant.

De achterkant is net zo mooi.

Het boek sluit met een rood- verticaal aangebracht- lintje.

De rug is fris vrolijk door wit-rood lint. En zie je dat de rug een strikje draagt?

 

de  rug

de rug

 

 

Elk van de 12 bladen in het boek is in  feite een  zakje waarin iets te stoppen is.

Om dat duidelijk te maken zit in 2 zakjes een tag met een bosje borduurgaren, zo is dat beter te zien.

En elke blad/zakje heeft aan de voorkant en aan de achterkant nog een insteekvak.

Hoge bladen hebben  lage zijvakjes, de lagere bladen juist hogere.  Daar heb ik leuke tagjes ingestopt die gebruikt kunnen worden om iets op aan te tekenen, een fotootje op te plakken , iets te tekeken of buiten het boek voor heel iets anders.

Zie de foto’s.

 

IMG_3547

hoge bladzijden met lage zijvakjes

 

 

 

IMG_3548

lage bladzijde met hoog zijvakje

 

 

En die verrassing?

IMG_3549

 

De verrassing zit in het witte organza-zakje op de  foto hierboven links..

Ik zeg er alleen maar over dat het mooie nuttige kleine dingetjes zijn voor iemand die houdt van papier.

 

 

Dit zakjesboek is te koop voor 12 euro exclusief verzendkosten.

4 thoughts on “Het is rood en…..

  1. Cécile, mooi hoor; rood is de kleur van de liefde en dus is dit boekje uitermate geschikt om er allerlei kleine hartsaangelegeheden in op te bergen. Op de binnenbladzijden mis ik toch echt een beetje jouw personal touch…tekeningetjes, schrijfsels, kleur, fantasie.. Maar dan zou het doosje natuurlijk ook veel duurder zijn! Groetjes, Kathleen

    Like

  2. dank dames, voor de reacties.
    Door het gebruik van papier met allerlei motieven en ook nog gekleurde tags vond ik de inhoud van het boekje al aardig druk, vandaar dus geen tekeningetjes, schrijfsels etc.
    Doordat ik al 14 dagen niet verder kan met het steampunkboek ( de opdrachtgever geeft geen antwoord op mijn vragen, kuch, kuch) heb ik nog een zakjesboek gemaakt. Een kleinere van 14,5 bij 15,5 cm. Zo gauw ik tijd heb om foto’s te maken zal ik het boekje laten zien. Het is heel anders geworden dan deze rode.

    Like

  3. Pingback: Het is mijn stijl niet…. | Atelier Cécile

Leave a Reply

