Steampunk ( alweer)

Steampunk blijft me fascineren.

Het canvas begon als een schilderij over de invloed van muziek op iemands leven.

Maar de kleuren bevielen me niet, te veel geel, groen en oranje.

Okee, blauwe en rode inkt er over heen, wat ook een mooi paars vlak opleverde.

Maar het canvas sprak nog niet tegen me.

Ik haalde alle muziek-embellishments er af en scheurde daarmee allerlei lagen papier en tissue open.

Het geel-bruin-oranje wat toen bovenkwam stond me toch wel aan.

Met wat rode accenten…, maar nee, overal witte gesso overheen. En nog meer gesso omdat het blauw en paars van de inktspray maar naar boven bleven komen.

Met structuurpasta en stencils achtergrond motieven aangebracht en de meest donkerbruine inkt uit de verzameling.

Tja en toen zag ik de kartonnen radertjes die ik had voorbereid voor het nieuwe steampunkboek ( waarmee ik nog steeds niet verder kan).

Als ik nu nog eens zo’n set uit dik karton sneed  en zou heat-embossen?

De vier grote raderen kwamen mooi uit dat proces, roestig rood, wat zilverig, wat goud.

Groot genoeg om op dit canvas een steampunktafereel te dragen.

Het canvas begon tegen me te spreken en alle kleuren en dingen kwamen bijna vanzelf op de juiste plek terecht.

 

Hieronder 2 foto’s van het gehele schilderij en een paar van enkele details.

Klik op de foto en je ziet hem op origineel formaat.

 

het geheel

het geheel

IMG_3578

IMG_3581 IMG_3580 IMG_3582 IMG_3583 IMG_3584

 

En, hoe vinden jullie hem?

 

Te koop voor 40 euro.

2 thoughts on “Steampunk ( alweer)

  1. Dag Cecile, je voorliefde voor steampunk zal wel iets te maken hebben met jouw technische opleiding hé? En weet je wat…ik vindt de beschrijving van hoe je iets tot stand brengt even kunstig als het werkje dat ontstaat, het leest als een spannend verhaaltje, oh zo leuk!
    groetjes, kathleen

    Like

    • Dank voor je reactie Kathleen :).
      Ja, misschien heeft een technische opleiding er iets mee te maken of misschien het feit dat ik er altijd met mijn neus vooraan stond als mijn vader wat aan het doe het zelven was. Maar het science fiction aspect spreekt me ook aan. En ik vindt verweerd metaal fascinerend en het is leuk om te proberen karton er uit te laten zien als verweerd metaal.
      Het beschrijven van hoe iets niet goed zat en hoe het toch nog iets werd waar ik happy mee ben is ook een goed geheugensteuntje voor mij dat elk canvas opnieuw kan worden overgeschilderd als je er niet happy mee bent.
      Heel wat van ‘mijn eerste werken’ hebben dat lot ondergaan. Het spaart materiaal, dat recyclen, maar het vertelt me ook: nu kan ik dit beter dan toen. En dat voelt erg lekker 🙂

      Like

Leave a Reply

