Canvas

Na een weekje vakantie ( met daarin een bijzondere ontmoeting met een vos ) kon ik al snel aan de gang met het altered book in opdracht. De foto’s kwamen eindelijk binnen.

De binnenkant van het boek is klaar ( op 1 foto na die ik verprutste), maar natuurlijk laat ik dat pas online zien als de ontvanger het boek heeft gekregen.

Maar ik heb wel iets anders om jullie te laten zien.

Een zg ‘black canvas’.

Ik ben zo happy met het resultaat dat ik overweeg hem te laten inlijsten als dat een beetje betaalbaar te doen is.

Wat vinden jullie ervan?

Blues

 

geheel

IMG_3646

geheel

IMG_3647

detail

IMG_3648

detail

 

 

 

8 thoughts on “Canvas

  1. Dag Cecile, hopelijk had je een fijne vakantie; wow: een vos kom je niet elke dag tegen behalve mss in de buurt van het kippenhok, maar wellicht heb jij ook mooie veren en nog andere charmes? Laat je werk maar inlijsten want anders komt dat ergens geklasseerd te staan om er af en toe eens naar te kijken…
    En als ik dat zo eens goed bekijk dan denk ik aan enkele potjes waarin moertjes, rondellen, sleutels, magneetjes, gedemodeerde accessoires, sweet memories en geheimzinnige onderdelen velerlei die ooit ergens bijhoorden. En die durf ik niet weg te gooien (want je weet maar nooit hé). Daar zou ik toch ook eens mee aan de slag moeten!
    Ik ging verleden maand naar een tentoonstelling en er hingen o.a. gammele kistjes aan de muur (niet eens geschilderd) met allemaal prullaria erin. Maar het bijzondere eraan is dat je nieuwsgierig en verrast bent door elk onderdeeltje en ‘t is ook zo herkenbaar alsof vele ervan je eigen vergeten spulletjes zijn die je ooit koesterde en plots terugziet en waar je ook een herinnering en associaties aan hebt! Zaterdag ook een mooie tentoonstelling gezien in Brugge..
    En Cecile, ‘k hoop dat je tevreden bent over je nieuwe altered boek en wens jou veel succes ermee en dat de ontvanger er blij mag over zijn.
    Vele groetjes,
    Kathleen

    Like

    • hoi Kathleen,
      ja de vakantie was fijn. Maar het vosje was niet blij mij te zien. Ik verstoorde – ongewild- har jacht op een duif. Gezien haar magere lijfje en haar gezwollen tepels zou ze die duif goed hebben kunnen gebruiken.
      Ja oude schroefjes, moertjes, sleuteltjes etc zijn fantastisch leuk om mee te werken. Moet je echt eens proberen. Het kan op canvas(board), schoenedozen, oude blikjes en noem maar op.

      Ja kijkkastjes etc zijn erg in de mode nu. Ik maak ze ook wel, ze staan op mijn blog, maar ik gebruik veelal ‘configuration boxes’ . oftewel doosjes in doosjes.
      Inspiratie daarvoor doe ik oa op op Pinterest, ik heb er daar een stel verzameld.
      zie http://www.pinterest.com/cecile53/configuration-and-shadowboxes/

      Ja de binnenkant van het altered book is klaar ( heeft Ludwig je de foto’s al laten zien? ).
      Ben nog bezig met de buitenkant en soms voeg ik nog wat toe aan de binnenkant.
      Ik hoop ook dat het goed in de smaak mag vallen :).

      groetjes,
      Cécile

      Like

  2. Cecile,bedankt voor de link hoor; heb al eens snel gekeken en zoveel moois. Ik wou je pinnen maar dat lukte niet; hoewel ik er een account heb: ik ken niks van Pinterest..zal eens tijd moeten maken en uitzoeken hoe het werkt! (ik heb het altijd o zo druk maar zie daar niet altijd vruchtbare resultaten van…mss loop ik mezelf voorbij hihi!)
    De foto’s van het altered boek heb ik nog niet gezien, dat komt nog weleens!
    groetjes en geniet van het mooie weer, de creativiteit en alles wat je blij maakt!
    Kathleen

    Like

    • hai Kathleen,
      ja ik kwam je al tegen op Pinterest en ben maar gelijk een volger van je geworden 😉

      Het canvaspinnen zou op de volgende manier moeten lukken:
      Tussen de onderste foto in de blog en het kopje related zit een afdeling ‘share’.
      Daarin zitten knoppen om foto’s of het hele blog te delen op bv facebook en pinterest.
      duw op de knop Pinterest.
      Je krijgt dan een pagina te zien met alle pinbare foto’s van mijn blog.
      Als je de foto gevonden hebt en je zweeft er met de muis over heen dan verschijnt een Pin It= bordje.
      klik op Pinit en je krijgt een nieuw venster waarin je kan kiezen in welk album je de foto wilt opslaan.
      Momenteel heb je nog maar 1 album, dus dat kiest makkelijk 😉
      Duw dan op de pin-it-knop rechts onderin dat l;eine venster en de pin zit in je album. Het venster met al de foto’s verdwijnt automatisch en de blogpagina komt weer tevoorschijn.

      Om dingen te kunnen pinnen die niet voorzien zijn van een standaard pinknop moet je via pinterest een klein programmaatje downloaden en installeren. Maar ik weet niet meer hoe het heet en waar het stond. ik geloof dat ik het vond via de FAQ op Pinterest.

      Hoop dat dit helpt.
      groetjes,
      Cécile

      Like

  3. Cécile,

    bedankt voor de beschrijving van de procedure…heb geprobeerd om iets te pinnen ondertussen en het lukte; maar liefst van al kijk ik gewoon graag naar jouw creaties! Pfff, als je begint te grasduinen op Pinterest dan ben je algauw een hele tijd bezig hé en er is zoveel…echt veeeeel teveel!! Eh, ik ben nogal een action-women en kan niet erg lang stilzitten voor een beeldscherm en heb dan ook dikwijls een schuldgevoel dat ik helemaal niks uitgevoerd heb!
    Ondertussen is de buur langsgeweest met het altered boek en ik heb mijn ogen uitgekeken: het is echt prachtig geworden en met zeer mooie details en creatief en zorgvuldig afgewerkt…
    Wat kan ik meer zeggen dan: ‘Het is een juweeltje’ om te koesteren en elke dag vast te pakken en in te kijken, ja, weinigen krijgen zoiets unieks en moois!

    groetjes,
    Kathleen

    Like

  4. fijn dat het pinnen lukte 🙂
    Ja Pinterest kan verslavnd werken, dus best fijn als je het geduld er niet voor hebt 😉

    Dank je voor de complimenten over het boek 🙂

    Like

  5. Pingback: Kijkkastje | Atelier Cécile

  6. Pingback: Modern World | Atelier Cécile

Leave a Reply

