Wijnkist 2

In een vorige blog liet ik foto’s zien van een veranderde wijnkist.

Het was een wijnkist die aardig wat kostte omdat hij grijs geschilderd was en was voorzien van een metalen sluiting, draagring en scharnieren.

Maar het veranderen van die kist tot een steampunk-wijnkist was zo leuk dat ik het nog eens wilde doen.

Dit keer kocht ik een simpeler kist via een hobbywinkel.

Eerst schilderde ik de kist zwart met verdunde zwarte acrylverf.

Vervolgens bracht ik op grote delen vele vele lagen verkreukelde tissue aan.

Daarna een laag zwarter acryl.

Daarover op sommige plekken embossingpasta en wit en rood embossingpoeder.

Nadat de heatgun zijn werk had gedaan aan de gang met een zacht penseel en diverse kleuren perfect Pearls, die ik beetje bij beetje met water besproeide om het te laten hechten.

Toen alles weer droog was ging ik met vernis en bladgoud aan de gang.

Wow dat vond ik moeilijk, dat vraagt nog heel veel oefening van me eer ik dat precies kan doen zoals ik wil. Maar ik ben toch wel in mijn sas met de uitkomst van het bladgoud-experiment.

Dus nu is ie te koop, de wijnkist voor de man of vrouw die alles al heeft ;). voor maar 20 euro.

zijkant wijnkist

 

zijkant

zijkant

voorkant

voorkant

 

 

Hoe vinden jullie de wijnkist geworden?

En zouden jullie ooit een ‘altered’ wijnkist kopen om iemand bij een bijzondere gelegenheid een mooi verpakte fles wijn cadeau te geven?

5 thoughts on “Wijnkist 2

  1. Pingback: Kijkkastje | Atelier Cécile

    • Hoi Charlotte,
      leuke reclame voor je eigen site.
      Maar wel een beetje kinderachtig, aangezien jouw wijnkistjes niet lijken op de wijnkisten die ik gebruik.. en dat kan iedereen zo zien.
      Tja en echt goedkoop kan ik ook de andere soorten kisten op je site niet vinden. 15 euro voor een aardappelkist… tja, ik ben van die generatie die die kisten kocht voor 2 gulden vijfig en voor 2 gulden met quantumkorting als je er een boekenkast voor op je studentenkamer van ging maken. De goede oude tijd.

      Like

Leave a Reply

