Kijkkastje

Gallery
Info
3 Comments
  • Het tweede altered book wat ik in opdracht maakte is op de post gegaan en veilig aangekomen. En met veel lof ontvangen.

    Zoveel lof dat ik blooste toen ik de email met de reacties van mijn opdrachtgever las.

    Misschien hebben jullie er al iets over gelezen in de reactie van Kathleen op Canvas. Zij was ook enthousiast.

    Jullie moeten nog tot na 8 juli wachten om foto’s van het boek te bekijken, dan pas krijgt de jarige het van zijn vader.

     

    Na het voltooien van de wijnkist (deze) ben ik aan de gang gegaan met een van de 2 configuration boxes die ik nog had liggen.

    Dit keer geen box van TH, maar een grotere en goedkopere van Artemio. Prima kwaliteit!

    Ik heb dit kijkkastje geen thema meegegeven, alleen maar geprobeerd om elk vakje interessant te maken om te bekijken.

    Het engste ding wat er in zit is een gevriesdroogde sprinkhaan.

    Zien jullie hem zitten ?

     

    Ik ben pas lid geworden van een mixed media club op faceboek.

    Niet echt veel MM, meer art journaling en scrapboek werk, en dan vooral in vintagestijl, oftewel veel kantjes en bloemen en pastelkleurtjes.

    Mijn wijnkist kreeg maar 2 likes ( ipv de 40 die de vintagedingen gemiddeld krijgen), ik vrees dat deze configbox van buiten veel te strak zal zijn om wel enige waardering daar te oogsten.

    Maar misschien raken ze over een tijdje wel gewend aan mijn ( afwijkende) stijl 😉

    Ik hoop in ieder geval dat jullie hem mooi vinden.

  • 3 thoughts on “Kijkkastje

    1. Hey Cecile,

      leuk dat je nog kan blozen als een jonge deerne… maar je hebt alle lof voor het altered boek terecht verdiend!

      Het kijkkastje is ook mooi: echt een hebbeding om er je kleine vondsten en ‘schatten’ in op te bergen.
      Ik ben ook van plan om me in te schrijven voor een workshop om zelf eens zo’n kastje te maken!
      Heb jij al eens een Joseph Cornell-box gezien? Deze man maakte ook vele thema-kijkkastjes; je kan ze zien via de Gallery-button als je naar de website gaat. Als je het boek koopt over Cornell’s leven en kunst -(lijkt mij echt interessant)- dan wordt er bovendien een kastje meegeleverd + allerlei spulletjes om mee aan de slag te gaan. Echt iets om cadeau te geven of nog beter: te krijgen! Ik moet mezelf ook inhouden om er niet meteen eentje te kopen!!

      Enne die sprinkhaan zie ik niet zo meteen zitten hoor! Ik denk dat ze ervandoor is…

      groetjes,

      Kathleen

      Like

      • hoi Kathleen,
        ja Cornel maakte inderdaad prachtige kastjes en book-boxen.
        Op zich is het boek plus niet echt duur, maar ik ben juist kunstboeken aan het weg doen en de dingen die bij het boek horen passen niet echt bij wat ik zou willen maken.
        Artemio verkoopt – stukken goedkoper- prachtige lege configuratie-boxen.
        Duurder en in 3 maten zijn de boxen van Tim Holtz. Ik vind ze minder goed afgewerkt dan de boxen van Artemio, maar bij de Tim Holz producten kan je meer variëren met hoe je de kleine doosjes in de grote doos voegt.
        Ah en dingen om er in te stoppen, als er niet genoeg mooi achtergrond papier in tijdschriften zit of je hebt niet genoeg ‘oude rommeltjes’ om de doosjes te vullen dan kan je altijd terecht bij (online) hobbywinkels voor designerpapier of zg embellishments, zoals sleutels, flesjes,vlinders, bloemen, bingorondjes, schaartjes, klosjes en noem maar op.
        De hangende dingetjes in het boxje rechts onderaan ( vrij zwart) zijn eigenlijk van die hangertjes voor wijnglazen ( elke ghast een andere kleur kraal).

        De sprinkhaan is idd niet goed te zien, mede door mijn gebrek aan fotokunst. Hij zit in het flesje met zwarte onderkant in het vak rechtsboven.
        Ik vind hem hel eng.
        Hij zat deze maand bij een populair wetenschappelijk tijdschrift, wat ik wel spciaal voor die enge sprinkhaan kocht.

        groetjes,
        Cécile

        Like

    2. Pingback: Verwondering en bewondering | Atelier Cécile

    Leave a Reply

    