Boek uit Laos

In december 2013 kreeg ik een bijzonder boek van mijn allerbeste vriend Bert.

Hij had het voor me meegenomen uit Laos.

Het is een handgebonden boek van handgenaakt papier, gemaakt van vezels van een speciale plant.

De kaft heeft een reliefstructuur door het er in verwerken van vezelkoord.

 

 

voorkaft

voorkaft

 

Ik wist/ weet niet hoe het papier zou reageren op  inkt of verf en ik wilde de schoonheid van dit bijzondere boek niet verpesten.

Hoewel ik het vaak ter hand nam om er van te genieten durfde ik er niets in te doen, hoewel de verleiding groot was om op een hoekje van de achterpagina toch wat inkt te spuiten of verf uit te smeren. Maar ik hield het boek maagdelijk…. tot 24 juli.

 

OP 23 juli kreeg ik namelijk een hele lading bestelde snijmallen/stansen  binnen. Sommigen met bijbehorende  embossing folders.

En een aantal daarvan wilde ik graag zo snel mogelijk uitproberen.

Ik had nog 3 A4-vellen stempelkarton liggen die ik had bewerkt  met alcohol-inkten. Dus knipte ik de 3 vellen in repen en vierkanten die pasten bij de snijmallen.

En was een ochtendje zoet door de diverse snijmallen met repen papier door mijn geliefde Vagabond te sturen.

Niet alles kwam er goed uit, de embossing van 2etiketten viel niet op tussen de kleuren van het papier, die moet ik dus voortaan van effen papier maken en later desgewenst van kleurgradienten voorzien.  Maar de randen/borders en  ‘tattered florals’ kwamen er goed uit, ook al raakte ik een halve rand kwijt doordat het papier 3 millimeter verschoven was bij het cuttingproces.

Tja en toen had ik een ceaftsheet vol liggen met prachtige en soms tere die-cuts. Bewaren of er iets mee maken?

 

Opeens kwam het antwoord  helder voor de dag: de die-cuts opplakken in het bijzondere cadeau van Bert !

 

Hieronder zien jullie de   bladzijden die nu klaar zijn.

IMG_3710

IMG_3711

 

IMG_3712

 

De vele vlinders op bovenstaande pagina zijn al eerder met een sizzix- diecut gemaakt van met alcohol inkten  bewerkt stampingback-stempelkarton

 

IMG_3713

de 3 figuurtjes op het linkerblad zijn de uitsnedes  van de diecut die rechtsonder is geplakt. Het grotere figuur  op de linkerpagina in het midden is een half etiket.

De mooie embossing er op komt door  de kleuren totaal niet uit. De embossing dus voortaan alleen maar gebruiken op effen papier op of kraft-core-papier.

 

IMG_3714

 

 

IMG_3715

 

De twee laatste foto’s tonen de stukken papier waarop ik de TH-Sizzix-die Tattered Florals heb losgelaten Zoals jullie kunnen zien dus vier bloemvormen in 1 snijbeweging.

(Overigens zijn al mijn nieuwe stansen stansen van Sizzix, er zijn geen betere is mijn ondervinding. )

 

.Hopelijk vinden jullie dit boek voorzover  mooi.

En ik weet al wat ik met de volgende pagina’s ga doen…. mijn zwaluwstans gebruiken….

liefs van

Cécile

 

 

 

2 thoughts on “Boek uit Laos

  1. Pingback: Lang Project | Atelier Cécile

  2. Pingback: Alcohol | Atelier Cécile

Leave a Reply

