Alcohol

In het boek uit Laos liet ik jullie de diecuts zien die ik maakte van met alcoholinkt beschilderd dun karton.

De kleuren waren zo prachtig dat ik er naar kon blijven kijken.

Om de inkt goed te laten vloeien heb je een chemisch goedje nodig ( blending solution), werkt prachtig, maar kost 10 euro voor een klein flesje.

Dus besloot ik eens te proberen hoe het met  90% alcohol zou gaan, daarvan had ik al een tijd een grote fles van in de kast staan.

Eerst probeerde ik het op papier bedoeld voor acrylverf. Daarop liep de inkt voor geen meter uit, niet met toevoeging van de blendingsolution, niet met toevoeging van de 90%-alcohol.    En, erg vervelend, de inkt liep wel door het papier heen. Gelukkig lag het papier op mijn craftmat en werd er dus geen schade aangericht.

 

Toen geprobeerd op hetzelfde dunne karton als de vorige keer. De kleurintensiteit nam door de alcohol heel erg af vergeleken met het effect van de blendingsolution. Maar de inkt mengde wel heel goed. Na droging leek het op goede waterverf.

 

Mijn spieren deden vandaag weer wat, dus haalde ik de vagabond te voorschijn.

Ik probeerde een set stempels uit met bijpassende dies ( bloemen), ik gebruikte een stukje van het aquarelachtige papier voor een randje zwaluwen en ik vulde de opgeraakte voorraad vlindertjes en nog kleinere vlindertjes aan.

Hieronder het resultaat.

 

IMG_3744

de hele oogst

IMG_3745

zwaluwen

 

bloemen

bloemen

 

Hoe vinden jullie het?

 

2 thoughts on “Alcohol

  1. “Zwaluw waarheen is uw vlucht, over bergen en dalen , waar ge uw voedsel moet halen ……”, dit liedje uit mijn verre jeugd kwam in mij op, Cécile, toen ik in jouw Laos-boek op je blogsite de vlucht zwaluwen zag. Ik was meteen verkocht!!

    De originele vlucht is gemaakt op speciaal papier ( https://eennieuwestart.wordpress.com/2014/08/05/alcohol/ maar jammer genoeg is dat Laos-boek waar die in staat, niet te koop.

    Gelukkig wilde je de vlucht zwaluwen nog wel een keer maken voor mij. Dit even unieke 2de stel vliegt op van een subtiel geschilderd canvasje van 15 bij 15 centimeter. ik zie ze nu iedere dag vliegen (letterlijk dan) en ben er erg blij mee !

    Heel veel dank dus Cécile,

    Jaap Hgb

    Like

Leave a Reply

