De winnaar is….. en Kronkels

Beste allemaal,

De verloting van  een kunstwerk ter ere van het completeren van mijn 20ste altered book  is achter de rug.

Omdat maar 2 mensen mee deden aan die verloting ( hetgeen ik nogal deprimerend vond) heb ik de twee inschrijvers allebei een werk gegeven.

Ik hoop dat ze er allebei blij mee zijn 🙂 .

 

Nu de kronkels, mijn meest recente project. Ook weer op een canvas van 15 x 15 cm. (klik op de foto’s om ze groter te zien).

 

Op You Tube zag ik een film ( 39 minuten, versneld ) waarin Michael Lang het schilderij Birth of Infinity schildert.

Fascinerend!  Jammer genoeg was het geen tutorial en daardoor weet ik niet welke materialen hij gebruikte, behalve dat  er metalic verf aan te pas kwam.

Hij maakte met een structuurpasta 2 in elkaar passende cirkels en trok er toen met iets uit een spuitbus ontelbare grillige ‘draden’ over.

Zo iets wilde ik ook proberen, maar dan in het klein.

Ik mengde structuurpasta met water ( eindeloos mengen) en probeerde dat met een injectiespuitje op het doek te krijgen.

 

gespoten structurpasta

gespoten structurpasta

 

Geen succes, te veel dikkere klonten, maar okee, als begin ook niet al te slecht ( nb alles is hier nog wit, maar de belichting was niet goed).

Vervolgens spoot ik er vanaf 1 kant roze glimmermist op…

IMG_4058

 

en vanaf de tegenoverliggende kant antraciet glimmermist.

IMG_4059

 

En hier zie je de roze kant weer na het opbrengen van het antraciet.

IMG_4060

Ik vond het wat saai en kleurde sommige vakjes in met derwent inktense potloden. Om de kleur te beschermen tegen volgende lagen  bracht ik over de kleurvlakjes gedeeltelijk Glossy Accents aan.

IMG_4061

En ging weer opnieuw aan de gang met de glimmermists en wat zilververf over hoge punten

IMG_4062

 

Om te voorkomen dat de glimmermisten zich maar bleven mengen met nieuwe lagen bracht ik toen over het hele werk een laag clear gesso aan, behalve op de plekken waar glossy accents zat.

Maar ik wilde een dicht web van draden. Met verdunde structuurpasta lukte het  niet, dus probeerde ik het met de dikstenog vloeibare acrylverf die ik had,  rood koper paintdabber van Ranger.

Maar dat vond ik wel erg heftig.

 

IMG_4063

Vervolgens bracht ik weer kleurvlakken aan die ik afdekte met nog meer glossy accents.

IMG_4064

en nog meer kleurvlakjes  met glossy accents erover.

 

IMG_4065

 

IMG_4066

weer een paar laagjes verder.

 

Koper overheerste nog te veel, dus een andere dikke acryl paint dabber gebruikt, goud kleurig dit keer.

IMG_4067

 

Tot nu toe ben ik er al dagen mee zoet, maar ik weet nog niet of ik het schilderij zo zal laten of er mee zal doorgaan.

Wat vinden jullie?

 

 

6 thoughts on “De winnaar is….. en Kronkels

Leave a Reply

