Modern World

Herinneren jullie mijn ‘black canvas’ nog?  Veel zwart en subtiele metallic-accenten, zou ik zeggen.

Ook donker, maar met hele opvallende accenten, is  een recent paneel  ‘alle zegen komt van boven’

Donker met metallic blijft me fascineren

Een paar dagen geleden legde ik de laatste hand aan dit schilderij:

modern world

modern world

Ook dit schilderij is donker en heeft metallic-accenten.  Natuurlijk zitten er weer radertjes in, de ‘cogs and gears’ blijven me fascineren. Behalve allerlei dingen uit mijn rommeldoosje, inclusief 2 extra geroeste splitpennen, stukken plastic van de overleden vagabond , betaalmunten van Heineken Music-hall ( waar ik toch waarschijnlijk nooit meer naar toe zal kunnen), een lampje van Tim Holtz en onderdelen van een stukke balpen, juteband en gipsplatengaas kunnen jullie waarschijnlijk ook enkele toetsen van mijn overleden computertoetsenbord herkennen. En verder zitten er nog wat dingetjes in die ik speciaal kocht bij een installatiebedrijf ( van die kabeleindjes die je in telefoonhoorns kan klikken en dingen waarmee je waterleidingsbuizen aan de muur kan vastzetten.

 

Al met al is het weer een paneel geworden waarop veel te zien is.
Ik hou van dit soort dingen waar je naar kan blijven kijken om nieuwe dingen en dingetjes te ontdekken en die geen herkenbaar plaatje hebben. (Mijn volgende schilderij ligt nog te drogen, maar dat is nog veel abstracter dan deze.)

 

Hoe vinden jullie deze impressie  van ‘Modern World’ ?

4 thoughts on “Modern World

  1. Ooooh look at this piece ! Wow so many fantastic elements on your work, loooove the embellishments and background work. Fantastic. Thank you so much for sharing your art work with us. Thank you for taking part in Finnabair ‘Sparkle & Shine’ challenge. Best of luck. Hugs, Marta xx

    Liked by 1 person

Leave a Reply

